lördag 23 juli 2011

Bröllopsdekor

Det stora uppdraget var att dekorera mina vänners bröllpstårtor. Efter att endast ha gjort fem tårtor så fick jag förfrågan att göra deras. Jag avböjde vänligen men bestämt att göra själva tårtorna (så driven tycker jag inte att jag är ännu) men att dekorera dem skulle jag nog klara av.

Detta var som ni nog förstår mitt första bröllopstårteuppdrag och totalt var det sex tårtor som skulle dekoreras. Det blev många små blommor att tillverka.

Ganska kul att se att vitt kan ha så olika nyanser. Vit choklad uppfattar vi som vit jämfört med mjölkchoklad, men i jämförelse med vit marsipan eller ännu hellre vit sugarpaste ser vit choklad gul ut.

Som sagt gjorde jag inte tårtorna utan bara dekoren. Blommorna är gjorda av 50/50 sockerpasta och modelleringspasta, dekorerade med ätbart glitter och en sockerkula. Texten på tårtan är gjord med vit choklad.

Inga kommentarer: