måndag 6 augusti 2012

Dotterns 3-årstårta

Min dotter fyllde tre år och jag hade redan i våras frågat henne hur hon ville ha sin tårta. Jag frågade naturligtvis igen, nu lite närmare själva födelsedagen, men hennes önskningar stod fast. Hon ville ha "en blå tårta med en elefant på och blommor". Bara att visualisera och verkställa. Jag kunde ju inte svika min dotter och inte göra en sådan tårta när jag gör massa fina tårtor till andra resten av året. Det här var första gången jag modellerade figurer och jag kan erkänna att modellering inte är min starka sida. Tittandes på en demofilm på nätet och efter flertalet svordomar fick jag till något iaf. Och jag tror att jag infriade hennes önskningar.

Ljusa anslag fyllda med vaniljkräm och blåbärsmousse. Spacklad med grädde, täckt med sp, 50/50 sp/modelleringspasta och rött ätbart "sparkler" (inte riktigt som glitter men skimrande) och tre ljus. Storlek: ca 20 bitar.

Inga kommentarer: