söndag 26 augusti 2012

Tingelingtårta

Så var modellerandet i rullning. Jag kan ju tydligen inte säga nej heller, inte utan att ha gjort ett ärligt försök i alla fall. Min dotters bästa kompis fyllde även hon tre år och hon ville ha Tingeling på sin tårta. I övrigt hade hon nog inga specifika önskningar. Jag ska inte ljuga utan jag försökte faktiskt kopiera en Tingeling som någon annan gjort på sin tårta. (Bara för att jag behöver hittar jag inte tillbaka till den sidan.) Hon lyckades få sin figur att vila på armbågarna, det gjorde inte jag men det ser okej ut ändå. Gjorde lite blommor och nyckelpigor för att liva upp tårtan, dessutom får man absolut inte glömma trollspöt och hennes skor.
Ljusa anslag fyllda med jordgubbsmousse och vaniljkräm. Spacklad med grädde, täckt med sp och dekorerad med sp, modelleringspasta, lite marsipan och sockerströssel. Storlek: ca 20 bitar.


Inte så vacker kanske men definitivt pilligt att göra hårbandet.

Lite magiskt från spöet som "trillar" av.

Inga kommentarer: