lördag 23 mars 2013

Bröllopstårtor till J & P

Mina vänner Janna och Pär gifte sig och frågade mig om jag ville göra deras bröllopstårtor. Temat på deras vigsel var natur. De informerade om att "placeringskorten är gjorda i trä, dekoration kommer ha med skog och natur att göra osv". De ville således inte ha traditionella tårtor i vitt med diverse blommor och pynt. Annorlunda bröllopstårtor skulle det vara. Jag hade ganska fria händer och tog hjälp av internet (som så många gånger förr) för att få ideér på utseende. Tog fasta på placeringskorten och bestämde mig för att det skulle bli björkstubbar. Det enda kravet jag hade var att använda mig av laktosfrigrädde till fyllningar etc.


Som ni ser blev det fyra tårtor och alla hade samma innehåll.
Ljusa anslag, fylld med vaniljkräm och en fluff av mjölkchoklad och mintkrokantchoklad, i en blandning om 70/30 procent, samt krossad Daim i det. Spacklad med laktosfrigrädde, täckt och dekorerad med sp, en gnutta marsipan och ätbar färg. Storlek: ca 60 bitar tillsammans

Tårtfatet kommer från Ledbergs Krukmakeri.

Grattis till äktenskapet!


Den högra tårtans text (J P) är jag inte stolt över. Fick någon slags blackout när jag skulle måla det.

Den sista tårtan (till höger) glömde jag fotografera med blixt.

"Kontrollfråga - Visst kan man äta stenarna och nyckelpigorna?" /brudgummen

Nyckelpigorna blev lite för avlånga, men de är söta ändå.

2 kommentarer:

Heidi sa...

Helt suveräna!!! :-)

Janna sa...

Superfina, supergoda och helt perfekta! Tusen tack för oerhört väl utfört arbete :)