torsdag 9 maj 2013

Legobitstårta

Min brorson Isac fyllde tre år och till Kristi himmelsfärds dag hade jag bjudit ner brorsan med familj från Stockholm. Eftersom min son också fyller år i dagarna samordnade vi det så att våra föräldrar (min och min brors) åkte upp från Skåne och tillsammans skulle vi fira Isac tre år och Viktor ett år.

Min efterforskning, via sms några dagar tidigare, sa att Isac gillar Blixten McQueen, Lego och brandbilar. Eftersom jag hade tänkt mig att göra två tårtor (en till var gosse) gjorde jag det enkelt för mig och gjorde en legobit.

Det var första gången jag gjorde text i Legos logotyp och det var svårare än jag räknat med. Därför blev det inte så snyggt, rakt och underbart som jag ville. Det såg betydligt enklare ut på beskrivningen jag hittade. Men nog ser man att det är legos teckensnitt ändå?


Ljusa anslag, fylld med hallonmousse och mangomousse. Spacklad med grädde, täckt och dekorerad med sp, förutom det svarta som är marsipan. Storlek: ca 12 bitar.

Tårtfatet kommer från Ledbergs Krukmakeri, som ligger strax utanför Linköping.

Inga kommentarer: