söndag 26 maj 2013

Smakprovning

Provtårtor till bröllop.

Den blivande bruden hade önskemål om vit chokladfyllning och när jag letade hittade jag tre olika recept. Därför bjöd jag in blivande bruden (och gemål, som inte kunde närvara) på en provsmakning. Lika bra det så hon fick välja den hon tyckte var godast. Jag lät alla provtårtor vara vita och enkla för att inte utseendet skulle påverka valet av variant på fyllning.
Det första receptet på vit chokladmousse innehöll gelatin, det andra färskost och det tredje var "vanlig" fluff.

När jag bloggar om själva tårtorna senare i år så får du reda på mer om val av innehåll etc. Jag vet att några av bröllopsgästerna läser denna blogg och jag tänker inte avslöja för mycket i förväg. Jag har ju som princip att inte lägga ut bilder etc förrän den som ska ha tårtan har ätit upp den, så att säga. Fast det brukar ju inte vara så svårt eftersom jag ju aldrig hinner blogga i anslutning till att tårtorna är gjorda.

Inga kommentarer: